søndag 28. november 2010

Jul i Gamlebyen


Det er som et eventyr å besøke Gamlebyen vår. Denne helgen er det julegateåpning og market på torget. Julegranen står tent på Kongens Torg og i bodene finnes forskjellige varer.



Min datter har en leilighet mitt i Gamlebyen og hun driver også sin interiørbutikk her. Hun har pyntet vinduene sine til jul og jeg måtte jo ta noen bilder.


Mitt kjøkkenvindue. Første lyset er tent på min Lene Bjerre adventstake.

Jeg har lingardin fra Galleri Mimosa. Store kongler, er nye i år, de er fra Krasilnikoff. Nå har jeg fått kjøpt hvite amaryllis og har satt dem på kjøkkenbenken.

Utenfor vinduet faller det snø.

Denne gamle kakeboksen har jeg fått etter min mor. Jeg baker krumkaker og disse ligger alltid i denne boksen, slik det gjorde da jeg var liten. Det er noe godt med tradisjoner.

Ønsker dere en fin førjulstid.

3 kommentarer:

  1. Så koselig du har fått det på kjøkkenet!..og det så virkelig trivelig ut i gamlebyen, koselig å rusle rundt i slike omgivelser.
    Nyt resten av søndagen og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Vakker adventsstake! Det var jammen noe å tenke på :-) Og fine vindusdekorasjoner også!

    Ha en fin dag!
    Marie

    SvarSlett
  3. Dette var så koselig å lese !
    Stemningsfulle bilder, og såååå fin kakeboks som du har fra din barndom.

    Ja, det er virkelig noe odt med tradisjoner, og hører julen til.

    SvarSlett