lørdag 16. juni 2012

Perler på pulsen

Nye strikkeprosjekter gir en forventningsfull følelse. Det betyr vel at jeg liker veldig godt å begynne med nye prosjekter. Det betyr ikke at de alltid bli fullført. Denne våren har jeg strikket sokker. Nå ligger det siste paret i strikkekurven. En er helt ferdig og en mangler bare fellingen til tærne. Lysten til å strikke på disse sokkene er helt borte (akurat nå). Derimot har jeg tatt frem en bok som heter Perler på pulsen.


Først må perlene tres inn på garnet. Jeg bruker en synål med sytråd.
Sytråden knytes med dobbelknute og garnet tres gjennom løkken på tråden.
Mønsteret blir bak på arbeidet når en stikker. 




2 kommentarer:

  1. Jasså, er du igang med pulsvanter
    nå ?!

    Enig med deg, alltid spennende å begynne på ett helt nytt "blankt" strikkeprosjekt eller hekle for den saks skyld. Alle garn nøster som ligger å bare venter på å forvandles til noe fint :)

    god helg, Bente - sole tittet faktisk frem her i dag, dog meldt regn. Men det hadde jeg i natt, og det noe inmari - våknet av regnværet...

    Klem fra Helen ;)

    SvarSlett
  2. Ser at du har problemer med bloggen din. Så kjedelig! Håper du finner ut av det så det ordner seg!

    SvarSlett