torsdag 30. september 2010

Høsten på sitt beste

Denne uka har høsten vist seg fra sin beste side. Vi har ikke epletrær selv, men hver høst ønsker jeg meg det. Min datter, med bloggen Hobby og Turboksmamman, og jeg har fått plukket epler hos venninner. Eplene har vi levert til frukt- og bærpresseri. Tilbake har vi fått deilig eplemost og eplenektar.


Tidligere i høst har vi plukket rips, solbær og blæbær.
 Nå har jeg saftet og det ble en god del flasker med god saft.



I morgen 1. oktober er det hummertid. Handyman har reist til Hvaler med kamerater.
 Nå skal hummertegner i sjøen, og mulig det blir hummerlag på rorbuene i helgen.

Nå har jeg (tror jeg) lært meg å linke inn giveaway/awards fra andre blogger.
 Nå kan en vinne symaskin fra Symaskineriet

God torsdag til alle


3 kommentarer:

  1. Mye herlig du har laget.
    Hørtes godt ut med hummer.
    Ønsker deg en fin høsthelg :O)

    SvarSlett
  2. Hej Bente
    Äntligen kom jag in på din blogg, gick genom Sylvias. Såg att du lämnat en kommentar där, vet inte varför det inte funkar från mig. Men nu ska jag inte tappa bort dig. Hummerfiske, så spännande, och så gott. Hoppas mannen får en fin fångst.
    Fredagskram
    Ps, jättekul att du såg utlottningen jag tipsade om.
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. hei på deg vennen.
    så deilig med eple saft,nydelig når den er kald å nytes inne i varmen.
    deilig saft dere laget selv å da,flinke dere er,
    å hummer på menyen må jo bare bli flott.
    ønsker deg en herlig helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett