torsdag 10. februar 2011

Hjemmebakt

 Her i huset er det lenge siden det har vært bakt gjærbakst. Idag kunne jeg tenke med rundstykker.

I skuffen viste jeg at det er innkjøpt forskjellige melsorter. Planer om knekkebrød

Eltingen går som en lek kjøkkenmaskin min.
Hevingen gikk så, som så. Jeg brukte tørrgjær og det blir ikke alltid like vellykket hos meg.

Rundstykkene ble litt bleke, men smaken ble bra. De ble servert sammen med hjemmelaget pai, som jeg glemte å ta bilde av. Handyman kom med rødvin (på en torsdag). Rioja, El COTO 2006, crianza.

6 kommentarer:

  1. En Rioja går til det meste, så hvorfor ikke rundstykker:O)
    Kos deg på en torsdag!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hvem bryr seg om at rundstykkene er bleke, så lenge de smaker yummmiiiii - og disse syntes jeg sååå kjempe gode ut !

    Heldig mann som kommer hjem til dette, og heldig fru som får deilig vin på en torsdagskveld !
    Takk for vintips, denne er vel spansk? Hvis ikke jeg husker helt feil.

    PS, glemte i alt strikke-pute-fletter-kaoset-mitt, å si; Lekre de putene dine ! Ble nå skikkelig inspirert til å få til min også.

    Ciao

    SvarSlett
  3. Godmorgon
    Hembakt bröd, paj och gott vin det är vardagslyx. Sånt ska man unna sig, en perfekt stämningshöjare när vintern rasar utanför. Här har vi haft snöstorm i två dagar nu, och jag som inte gillar vinter alls.
    Ha en fin helg
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvarSlett
  4. Slurp sier bare jeg...de så knall gode ut....så flink du er.....ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Hei.Så godt som det er med nystekt gjær bakst.Godt nam,nam med godt pålegg på runstykker eks.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  6. Tusen tack för din söta kommentar hos mig. Kul att du hittade till min blogg :o)
    Nu ska jag kika runt på din fina blogg också. Härligt inspirerande header! Kan det månne vara bilder från La France ;o)

    Ha en mysig helg!
    Ulrika

    SvarSlett