fredag 25. mars 2011

Malingen starter mandag

De siste dagene har gått med til velge maling til rorbua.  Valget har falt på Sens Jotun. SENS er den eneste malingsserien som anbefales av Norges Astma- og Allergiforbund. Det er fordi Sens er den eneste malingserien som er fri for løsemidler, malingslukt og skadelig avdamping.

Alle tak, vinduskarmer og lister skal være hvite, vi har valgt Refleksjon. En mellomting mellom eggehvitt og klassisk hvit.
 
Fargeprøver har hengt oppe dag og natt slik at vi har sett dem i forkjellige lyssettinger. Her har jeg fått god hjelp av min yngste datter, som er utdannet fotograf/stylist, og hun har virkelig blikket for dette.
 
Soverommene er tapetsert med miljøstrie og her skal det males, kanskje med Ascott og Fabrikk.
Veggene i rorbua skal beises/lakkes hvite. Jeg er på jakt etter riktig fargetone, ønsker at strukturen i panelen kommer frem.

Kjøkkenet er også i furu. På mange av de andre rorbuene er det malt hvitt, men vi har tenkt å bli litt "gærne". Vårt valg blir står mellom Sjøgløtt eller Svalsjø.

4 kommentarer:

  1. Akkurat sjekket de blåfargene du nevner, begge er NYDELIGE! På et slikt sted, nær vannet, syns jeg det passert utmerket med en lys blåfarge på kjøkkenet, mot hvit himling og solskinn som skinner gjennom vinduet, dette kommer til å blir "sommerfargen" de lux!

    Da er jeg spent på hvilken blåfarge du velger !!

    Må forresten si, dere har da vært virkelig effektive, tatt mange valg alt, moro !
    Spent på forsettelsen, Bente, god helg ;)

    Ciao

    SvarSlett
  2. Lykke til med malingen..snart er det vår og sommer og sjølivet kan nytes.Håper dere får en fin søndag.

    SvarSlett
  3. Oj,oj, oj så spennende det blir å følge med i oppussingen, et fantastisk sted dere har funnet...gleder meg til å se forandringene...for du tar vel før -og etter bilder, det er jo såååå gøy å se!

    SvarSlett
  4. Idag er det MANDAG !!
    Tenk de begynner å male hos deg idag - hurra - kan bare tenke meg hvor spent du er.
    Fikk du bestemt hvilken blåfarge, som gikk av med "seier'n" hos deg?

    Lykke til !!

    Ciao

    SvarSlett