onsdag 1. juni 2011

Navnebytte på bloggen

Da jeg begynte med blogging hadde jeg behov for at jeg skulle være anonym. Har jo forstått at alt som legges ut på nett må man være forsiktig med. Derfor skulle bloggen få et navn som ikke skulle være for personlig og kunne ha tilknytning til mitt egentlige navn. Jeg tenkte mye fram og tilbake før navnet ble Vinterpike. Navnet ble laget en sen høstdag med vinteren rett rundt hjørnet. Vinteren kan være vakker hvis snøen ligger nydelig og det helt spesielle vinterlyset gir meg en egen ro. Derimot er jeg ikke bare Vinterpike, så nå synes jeg at dette navnet blir "dumt".
Ute i bloggverdene er det så mange forskjellige fine og morsomme navn og nå tenker jeg på å finne et nytt bloggnavn. Hva synes dere?

Bavaria 38AC, vår båt er nå lagt ut for salg. Skulle gjerne beholt den, men Handyman har etter sin ryggoperasjon i høst dessverre fått nedsatt kraft i sitt ene ben. Legene vet ikke om han får tilbake full førlighet, så vi har bestemt oss for å selge båten vår. 
Ikveld skal ha få seile den (kanskje for siste gang) sammen med noen kamerater.
Det er meldt fint vær og nordlig vind, flott for en seiltur!


5 kommentarer:

  1. hei.
    klart du skal finne et navn som mer beskriver deg, eller så er vinterpike å et klingende navn,
    du finner nok ut av det, koselig med navn som sier hvem du er,
    så trist med mannen din, men skjønner godt valget deres, ikke lett å ha en sånn båt om kroppen ikke fungerer, det er jobb å seile,
    men en motorbåt av passende størrelse er jo topp, deilig på sjøen uansett,
    vi har ikke fått vår på vannet, men snart.
    bare sola får være fremme nå.
    ønsker deg en fin dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Regner med du finner et godt navn;)..men liker det du har også;) Vil du ha med flere sesonger, kunne det jo vært "kalenderpiken":O))
    Sikkert trist med båten, men sjølivet kan nytes i en mindre og lettere betjent båt, det tenker vi også på.
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Neeei, du er jo vinterpike du ;) Du finner nok på noe lurt, om du bytter. Synd med båten deres, men sikkert det lureste når helsa ikke helt holder. Lykke til og god bedring til mannen

    SvarSlett
  4. Ja, det er rart med livet, noe hender som gjør at man mÅ ta ett valg, og dere gjø nok rett i å selge båten, du vet dere kan alltids kjøpe en liten motorbåt/jolle, som kan ligge til kai ved rorbua, tiden for salg er ihvertfall perfetto, så jeg sier LYKKE til med salg !!

    Navn....tjaa.....har jo bare "kjent deg som vinterpike" - men, noe er det mye nytt som rorbu på gang, du elsker å reise (Italia) - kanskje en sammenheng med dette? Du finner nok på, sitt på terrassen, nyyyyt noe godt i glasset, så skal du se inspirasjone og ideer vil komme ;))

    Ciao - ;)

    SvarSlett