torsdag 4. oktober 2012

Hummertid

Fra 1. oktober og ut november er det lov å fiske etter hummer.




Hummertegnene står her klare. De ble satt ut 1.oktober og de trekkes opp annen hver dag. Unntak er søndag, da er det ikke tillatt. Vi har lov til å ha 10 tegner.




På første trekk av fire tegner var det en hummer. Jeg har ikke fått tatt bilde ennå for jeg har ikke sett den. Nytt trekk idag og forhåpentlig hummeraften snart.
Vi spiser hummer naturell eller med en nydelig gratinering som jeg har funnet hos matbloggeren Lars fra bloggen Lars spiser drikker og synser. Den oppskriften er virkelig verdt å prøve.

6 kommentarer:

  1. Så roligt och fiska hummer, och så är det så sagolikt gott. Kräftor fångar vi här, burarna är lite lika. Hoppas ni får flera idag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  2. Så moro !

    Tenker Finn er i sitt ess?
    En hittil...hmm....må da være noe flere hummere som forviller seg inn i deres tegner?

    Jeg kryss fingre for det !!

    Her går det i full fart med utleie forespørsler, for neste sommer, og brått var 3 uker av juli leid ut !
    2 uker av august er alt tatt...
    Med andre, vi har fått halvparten "i boks" alt !!

    Hurra - gjett om jeg ble glad :)

    SvarSlett
  3. Heldige dere som har tilgang til hummer uten å betale med det hvite i øyet...

    Ang. link fra iPad; kopier adressen til den siden du vil linke,
    åpne HTML i BlogPress (øverst til høyre) velg A, lim inn adressen du har kopiert i det øverste feltet og skriv teksten du vil ha uthevet i textruten. Vips, så har du en link.

    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Akkurat lest kommentar hos meg, ang 7 hummere og 10 krabber !!
    Hurra, hurra :)

    Dette var moro, Bente - da er helgen sikret ! Nyyyyt og kos dere, og husk ta ett (eller flere) glass med noe godt oppi - skål :)

    Ciao

    SvarSlett