lørdag 19. januar 2013

Tur til Lillehammer

Birkebeinerløypa fra Sjusjøen til Lillehammer er 15 km. Det meste nedover og vi hadde pågangsmot i bare 10 minus og sol.


Løypene er som trikkeskinner. Sist vi tok denne turen var under OL i 1994, som har blitt 19 år siden.






Turen tok to timer og jeg er kjempestolt at jeg klarte dette. Og ikke ble jeg sliten. Hadde bestemt meg å gå i midt eget tempo. Etter hvert ble jeg også tøffere og ploget ikke så mye nedover bakkene. Og det er bratt.



I Lillehammer spiste vi lunch på Nikkers med god drikke til. Deilig.


Fortsatt julegater?


Vi tok buss fra Lillehammer tilbake til Sjusjøen. Sjåføren forklarte at julegatene skulle være til neste innspilling av Lillyhammer.


5 kommentarer:

  1. Ja, det får'n si, skitur på 2 timer !
    Jeg syns du har vært super FLINK, Bente :)

    Godt å høre at du ikke ble sliten, viktig å gå i "ditt tempo" - morsomt ang julegatene i Lillehammer/Lillyhammer..hehe

    Kos dere resten av helgen :)

    Ciao fra Italia, hvor det idag har regnet....

    SvarSlett
  2. Ser ut som en deilig skitur i nydelige omgivelser......og også lunchavslutningen etterpå.

    SvarSlett
  3. Etter bildene å dømme hadde dere nydelig skivær! Også så deilig som det er å sette seg og spise mat man får servert etter en lang (ski)tur. Jeg har ikke prøvd skia ennå i vinter, men det frister spesielt når jeg ser bildene dine.
    Artig at de beholder julegatene pga. Lillyhammer. Fin serie, ser fram til fortsettelsen på den. Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  4. Fint! Har en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvarSlett
  5. Må ha vært en flott tur! Nydelig vær og ikke for kaldt tydeligvis.
    Koselig med lunsj og jeg gleder meg til Lilyhammer....

    SvarSlett