fredag 15. januar 2016

Hjemmebakte brød

Etter jeg fikk min kitcheaidmixer er det blitt bakt brød, rundtykker og kanelsnurrer.  
Brødoppskriften har jeg fått av min venninne Inger ( så godt brød Inger, hvis du leser dette). Prøv gjerne denne oppskriften. Jeg har i litt mindre vann, men deigen skal være nokså løs. Deigen heves godt, has så i to brødformer og hever ca. 45 min til 1 time til. 
Brødene stekes i 225 gr. i 45 min. Kan også etterstekes litt ute av formene. Jeg steker dem da bare 5 min.

Brødene jeg bakte idag er de bedre jeg har bakt til nå. 


3 kommentarer:

  1. Åååh, det så fristende ut !
    Flink du er, og den maskinen din altså, blir brukt godt det nå ;)

    God helg dere der nordpå - her er akkurat T på vei for å sjekke opp badet på falkeredet......klem

    SvarSlett
  2. Disse skal jeg prøve å bake.
    Elter du deigen før du hever den?
    Solveig

    SvarSlett
  3. Jepp...elsker også min nye kjæledegge, men har ikke prøvd meg på brød enda. Dine ser jo rålekre ut..

    SvarSlett