tirsdag 19. januar 2016

Ny poncho

Mange har restegarnsprosjekter. Jeg hadde fire (fire og en halv kanskje) nøster igjen etter å ha strikket en poncho til min søster. Tanken var å bruke disse til halve ponchoen og nytt garn (forhåpentlig likt). Jeg begynte 3. juledag og strikket iveg med håp om mere garn. 
Hos Garnhandleriet.hvor jeg kjøpte de første garnnøstene, hadde mer. Og her er resultatet. Jeg har strikket flere slike nå etter oppskrift fått fra Helen. Garn er Drops Alpaca Mix, farge 0618.




7 kommentarer:

  1. Jeg sier bare Wow, den var flott!
    Sikkert kjempedeilig nå på kalde dager. Så bra at du fikk tak i mer garn, ikke alltid man er like heldig med det. Strikking er deilig tidsfordriv som gir synlige resultater.

    SvarSlett
  2. Så moro du fikk tak i mer garn !!

    Blir så fin denne ponchoen her, også fin farge, til deg selv tro?

    Hva står så på pinnene tro?

    Her går det i det tynne sjalet du så på insta, og det liker jeg veldig godt å strikke på, passer til tv-titting vettu :)))

    Nyt dagen !

    SvarSlett
  3. Lekker! Trengs nå som det er så kaldt. Alltid ei spenning om det er råd å få tak i mer garn med samme innfargingsnummer, men så utrolig gledelig når det skjer.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Så lekker...dyktige deg. Jeg husker at Helen strikket en slik og jeg likte den så godt, men da jeg fant ut at den var strikket frem og tilbake skrinla jeg prosjektet og kjøpte meg en lignende i stedet.

    Ha en fin kveld.

    Gleder meg til å komme hjem i morgen, jeg og å ha frihelg. Muligheten for bobler er stor!

    SvarSlett
  5. Kjempefin poncho !
    Den kjem du til å få mykje glede av i kalde vinterdager.
    Forresten god å ha i kjølege sommarkveldar også vil eg tru :)

    Fin tysdagskveld.

    SvarSlett
  6. Så kjempefin - og er så imponert over dere som kan bruke slike tynne pinner og strikke så jevnt og pent :) Heldige søsteren din.

    Ha fine dager

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  7. Kjempeflott!
    Jeg elsker poncho...men fikk lyst på en til når jeg så din:)
    Lekker farge også:))

    SvarSlett