søndag 2. januar 2011

Strikket pute og GODT NYTT ÅR

Jeg har lenge hatt så lyst til å strikke en flettet pute. Mia i  Mia Landliv har strikket to nydelige puter og nå har jeg endelig kommet igang. Jeg strikker på pinne nr. 5 med garnet Nepal fra Drops, 65% ull og 35% alpakka. Mia har laget sin egen oppskrift og denne har jeg fulgt, men har brukt mindre pinnetykkelse.

 Puten er ikke helt ferdig, det gjenstår å sy den sammen nederst.
Har også begynt på et nytt vottepar, disse er i rødt og skal være et min datters venninde.
Denne boken har jeg så vidt begynt på da, nyttårsfeiringen iår har passert mens jeg lå til sengs med omgangssyke. En litt ufrivillig slankekur, men da er jeg kanskje igang.

ET RIKTIG GODT NYTT ÅR VIL JEG ØNSKE DERE ALLE.



7 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg!
    Omgangssyken har vært hissig i år, men gudsjelov er slike relativt kortvarig, kjenner at formen min er klar for mat, ihverfall;O)
    Nydelige puter dette, så gleder meg til å se den ferdig.
    Flotte votter også!!
    Nyt ny uke, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Det är en otrolig massa olika baciller i farten, alla verkar åka på något. Vilket jättefint kuddfodral du stickat, och så är du en mästare på och sticka vackra vantar.
    Ha det gott
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Åååh, så kjedelig med omgangssyke....man blir så slapp. GOD BEDRING !


    Super fin pute du har strikket i julen !
    Hvor mange masker legger du opp.......

    Har prøvd lignende - men brukte for tynt garn, og for tynne pinner, ergo - måtte rekke alt opp.
    Men, tar ditt tips på garn og pinner, og takker for det ;)


    GODT NYTT ÅR !

    SvarSlett
  4. Hallo Helen
    Du får oppskriften på puten hvis du går inn på Mias Landliv som jeg linker til i bloggen.
    Bente

    SvarSlett
  5. Mille Grazie, Bente !

    Fant da oppskriften, har blitt sånn at jeg kan ikke strikke NOE UTEN oppskrift...dessverre ;(

    Håper formen er bedre på deg....?

    SvarSlett
  6. Jeg likte veldig gått puta og nå skal jeg i garnbutiken å kjøpe garn til en puten

    SvarSlett