mandag 24. oktober 2011

Navnet er Pask

Den lille slektforskningen jeg har hold på med har plutselig gitt resultater om min fars slekt. Mine besteforeldre var fra Sverige og jeg hadde ingen ide om hvordan finne familien tilbake. Jeg har brukt MyHeritage.com og for to uker siden fikk jeg en e-post fra en av mine fettere. Han hadde lagt inn min fars slekt tilbake til 1680 og vips kunne jeg se hvem som var mine forfedre.
Navnet Pask dukket opp og var navnet helt til min farfar kuttet det ut. 







4 kommentarer:

  1. Utrolig hva man kan finne ut idag !
    Uvanlig navn Pask...typisk svensk?..

    Har du da kommet så langt tibake som du ønsker, eller...hvis ikke, lykke til videre :)

    SvarSlett
  2. Spennende med slik slektsforskning, og utrolig artig å finne ut av navn og hvilke personer som ligger der "oppe i treet";)
    Nyt helga som kommer, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hei Bente. Www.lenabeatrice.net har mange fine oppskrifter. Det jeg har gjort er å ikke spise mel, pasta, ris og søte ting som inneholder sukker. Jeg spiser ikke så mye fett heller egentlig og heller ikke grønnsaker som vokser under jorden. Jeg spiser egg, omelett, avokado, tomat, agurk, tunfisk, laks,kjøttpålegg, oster osv. Har også bakt et proteinbrød som er som knekkebrødene alle lager, men mykt brød. Til middag spiser jeg vanlig, men har laget mos av blomkål i steden for poteter. Blomkålris har jeg også laget. Ofte spiser jeg middagen med mye grønnsaker til bare. En del nøtter og gresk feit youghurt.

    Det er bare å Google mye info og å prøve et par uker og se hvordan det går.

    Lykke til om du prøver deg noen dager.

    SvarSlett
  4. Det är spännande och släktforska, och så roligt att du kommit så lång bakåt. Jag har en kusin som släktforskat, vi kom på ett skepp från England. Pesten härjade så det var inte många som överlevde då. Pask var ett ovanligt namn, det hittar du säkert mer om.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett