tirsdag 31. juli 2012

Villbringebær

Finnes det noe  bedre enn villbringebær. På vår sykkeltur rund på Kirkøy på Hvaler søndag fant vi store, modne, nydelige villbringebær.

Idag tok vi syklene fatt igjen. Tok med spann (isbokser) til å plukke bærene i.

Jeg hadde glemt kamera hjemme så disse bildene har jeg lånt fra nettet.



Blant bringebær ris vokser også brenn nesle og den fikk vi kjenne på armene.

Villbringebærsyltetøy er nå kokt og her er resultatet.


Nystekte vafler med villbringebær syltetøy nam nam.............





3 kommentarer:

  1. Hei Bente :)
    Så koselig at du ville være med på min giveaway ღ og legger igjen så skjønne ord :)

    Ingen ting som er bedre enn villbringebær, fantastisk godt! Og det er bare sååååå godt å ha i hus utover høsten og vinteren :) nam... Ser du også har vært ute å plukket sopp - jeg må bare se til å komme meg ut å se om jeg finner noen jeg også :) Ønsker deg en fin kveld videre, klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Åååhhh, nå fikk jeg lyst til på vafler, og det tidlig på morrakvisten....hehe

    Så da nydelig ut det syltetøyet ditt, så flink du er :)

    Fremdeles ferie håper jeg?
    Kos deg, hvor enn du er for tiden...!

    Klem fra Helen

    SvarSlett