søndag 10. mai 2015

Lam og blomstring

Søndagsutflukt til hytta denne gang. Yngste dattera og jeg ville til Botne gartneri og kjøpe flere blomster. Hun har jo sin hage å opparbeide og jeg skulle ha noe som kan stå på kirkegården hele sommeren. Gartneren på Botne gartneri kan sine saker og vi får så god hjelp.

På veg til Botne så vi disse tre nydelige lammene og måtte bare stoppe og ta bilde. Den ene ville så gjerne bort til gjerde der vi sto, men mammasau brækte neeeeei. 


Disse dekorative lila er blomstersalvie. Og bakerst står røde pellargonier. De jeg kjøpte har jeg glemt navnet på (kortidsminne). Og heller ikke tok jeg bilde av dem.



På hyttetunet blomstrer treet vårt. Mener det skal være et japansk kirsebærtre? Vakkert er det i hvert fall. 

                                 

                                 




5 kommentarer:

  1. Söta lamm och den blå blomman
    är jättefin. Såna skulle jag vilja ha en
    hel rabatt med
    Kramar/AM

    SvarSlett
  2. Vi har også et slikt hengende- og blomstrende japansk kirsebærtre i hagen og nå er det bare vakkert. Det er morelltreet også, stappfullt med blomster. Å gå på gartneri på denne tiden er nesten farlig..man får jo lyst å kjøpe alt. Vi var på Wiig gartneri i går og det var så mye folk der at jeg ikke orket stå i betalingskøen og må ta turen en hverdag i steden.
    Ha en finfin mandag, Bente.

    SvarSlett
  3. De trærne er skjønne :) Koselig med en slik jente blomstertur. Kjenner igjen det der med korttidsminne- noen ganger kan det være litt slitsomt.

    Søte lam og sau :) Liker godt fårepølse - kan ikke tenke på hvor den kommer fra... uff :)

    Ha en fin ny uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Jepp, uten tvil du har ett japansk kirsebær tre, eller som fru Tunheim sier, hengende !
    Samme blomst på mitt store tre i min hage. Sååå vakre blomster på altså.

    Koselig med gartneri tur !

    Takk for sist ! Smiler ennå over vår lille "biltur"..hehe..hehe...

    Idag skal jeg nyte det fine vær på Tjøme, mens T er i Oslo driver med båtpuss.....

    Nyt dagen :)

    SvarSlett