onsdag 22. desember 2010

Julejenta mi 35 år


Det skjedde i de tider...... 1975.

Vi var så spente - hva hadde vi i vente
får vi en gutt - eller får vi en jente.

Dato for fødsel var 3 februar,
først feire jul - så bli januar.

Julaften morgen jeg våknet så tidlig,
smerter i magen? - Det var jo julestria

Til sykehuset skulle jeg jo dra,
der jeg jobber - og har det så bra.

Innom "føden" - det ville jeg ikke
hjemme sto juletre - og snart kom jo nissen

Julaften kveld - klokken syttentrettifem
kom en jente til verden - i nittensyttifem

Det største julegaven - hadde vi fått
den største gleden - den var gitt til oss.

Kjære jenta mi, jeg vil gratulere deg med dagen din som er julaften! Vi skal feire deg sammen med familien
ikveld.
Her er hun i barnehagen 2,5 år.

Så var det videregående skole idrettslinja, 16 år gammel

Hele familien samlet. Begge mine døtre, Handyman, Svigersønn og to barnebarn
 sammen med Vinterpiken.

Lille Eskil har kommet til oss etterpå, 24.01.2010.


Sender varme tanker og gode ønsker
for julen og det nye året
til alle mine bloggvenner

Ha en riktig GOD JUL




5 kommentarer:

  1. Åååh, så koselig familie innlegg !!

    Vakkert skrevet, og det søte julekortet øverst. For ett skjønt bildet av datteren din 2,5 år, for ett herlig hår hun hadde der og har fått siden !!!

    Aner jeg familien på vinsmaking?....mmmm.....nam...? Det bildet fikk meg til å tenke på sommer og sol, ferie tid, italia, som jeg savner litt nå, når jeg kikker ut fra vinduene på Tjøme, og det er masse snø og -14 blå - brrr....

    GOD JUL til deg også Bente, og din flotte familie ! Håper handyman er i bedre form og fysoterapi hjelper han på vei.

    Det er så hyggelig å "titte" innom deg;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen til bursdagsbarn og mammaen!! Sannelig fikk du julegave den gangen du også;)..slik som meg;)
    Ønsker deg og dine ei trivelig jul! Kos deg masse og takk for hyggelig selskap i året som går mot slutten!
    Juleklem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Grattis till dottern i efterskott, det var ett jättefint foto på er alla.
    Önskar dig en riktigt GOD JUL
    Julkram
    AnnaMaria

    SvarSlett
  4. For en flott dikt, Bente :-) Da hadde dere sikker en finfin julaftenbursdag. Fortsatt god jul!

    Marie

    SvarSlett