søndag 11. november 2012

Hexagons - Lappesøm


Hexagons eller diamantruter er noe jeg lenge har hatt lyst til å prøve. Mia i Mias Landliv har vist på bloggen sin hvordan hun gjør. Du ser forklaringen hennes HER.
Jeg har kjøpt julestoffer hos Desiree's lappeteknikk for et par år siden og nå er jeg igang.

Det er jo alltid morsomt å begynne med nytt håndarbeid.
Rutene syes sammen for hånd så det er virkelig håndarbeid.

Mønsteret er ikke bestemt ennå. Kanskje det ikke blir noe spesielt mønster heller.
Kanskje jeg bruker flere stoffer? Om det blir ferdig til jul, vi får vente og se.

Her sør på Østlandet regner det forferdelig idag.
 Boeuf bourguignon ala Lars spiser drikker og synser har godgjort seg i stekeovn
mens vi har vært en tur ute i griseværet. Deilig mat på en høstdag.
Ser at Fru Tunheim har hatt samme middag som vi har hatt idag.
 
Nå er kinobilletter til Skyfall bestilt på nett (etter mye om og men).
Senere ikveld er det jo Downton Abby som er et must.
 
God søndag.

5 kommentarer:

  1. Där har du och göra ett tag, men när det är klart kommer du ha ett mycket vackert täcke.
    Kramar och ha en fin söndag
    AnnaMaria

    SvarSlett
  2. Gudameg, så flink du er, Bente !
    Dette innbiller jeg meg, er tidkrevende....eller hur?

    Jeg er sikker på at du vil like å hekle englemasker, skal se om jeg finner noe info jeg kan lage ett innlegg med....

    Gled deg til Skyfall/James Bond, underholdning, dog tynn historie, er det liksom sånn det skal være med James Bond.

    Ellers, følger jeg såklart med på Donwton Abbey, love it !

    SvarSlett
  3. Som svar til mitt forrige innlegg:

    Nei, solnedgangen var nok ikke fra igår, men en av dagene som har gått, hvor det brått klarnet opp på slutten av dagen, så da ante det meg at det ville bli en fin solnedgang der ute, rakk ikke gå ned (noe som er blant mine favoritt turer) derfor bil i hui og hast - så rakk jeg akkurat: Solnedgangen :)

    SvarSlett
  4. Dette blir flott, men sannelig ser jeg det er masse arbeid!
    Ha ei god helg videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett