tirsdag 25. august 2015

Villa Lante

En utflukt vi tok mens vi var på Villa Helena, var til Viterbo. På vegen tilbake tok vi en avkjørsel mot Bagnaia og Villa Lante. Dette var på en meget het dag og F ville vel helst bare være ved bassenget og bade. Yngste datter og jeg derimot ville gjerne se den berømte renesanse hagen, Villa Lante.

Den første fontenen vi kom til er Pegasus fontenen.

Vakkert og symmetrisk utført. Fontener, skulpturer og den labyrint formede hekken.
Det er flere nivåer eller platåer med forskjellige fontener. Så svalt og deilig å gå her. Dette skal være Gigantenes fontene.

Det renner vann i vakre utformede renner ned fra det øverste nivå.
En detalj fra en av fontenene. Et høydepunkt å besøke dette stedet.





3 kommentarer:

  1. Den så kjempefin ut, hagen. Bare synd at den så ut til å trenge litt vedlikehold, men det er vel i Italia som andre steder at pengene ikke alltid strekker til.

    SvarSlett
  2. Så fina ställen ni var på under resan, Italien
    har mycket vackert och bjuda på. Hoppas
    nu du blir bättre i ryggen så du kan roa dig
    i London. Ha en bra resa
    Kramar/AM

    SvarSlett
  3. Endelig tilgang til en PC, dog ikke min, som ble gjenglemt på sikkerhetskontrollen i Roma, og da jeg skulle hente den, var skjermen ødelagt ;(
    trist....

    MEN, NÅ låner jeg en gammel PC til T, som jeg i hvert fall kan surfe litt på...

    VILLA LANTA er fantastisk, og etter å ha sett dine nydelige bilder, fikk jeg lyst til å besøke dette vakre stedet igjen. Men, hektiske dager, med ny avreise torsdag - så turen der for jeg ha til gode :o)

    klem herfra, og ja, fremdeles varmt i Bolsena ...puuuuuh !

    Helen

    SvarSlett