onsdag 12. mai 2010

Gamle bilder


Dette er barnetoget på min hjemplass i 1942. Jeg har to søstre, 20 og 16 år eldre enn meg, og de gikk i 17. mai tog i Norge, under annen verdenskrig. Det var stengt forbund, å  flagge med det norske flagget var ulovlig. Min eldste søster er jenta i det rutete skjørtet og hun holder sin lillesøster i hånden. Lillesøsteren hadde sin bursdag og ble 3 år på 17. mai 1942.  



Her ser dere staute karer. Bildet er fra 1950. Den minste gutten er min mann. Han har fin hjemmestrikket bukse og storebror har (som det var i tiden) matrosdress. De er 2 og 5 år gamle.


Så kommer et bilde av meg som 3 åring. Jeg hadde veldig fin lys rosa kjole og sløyfe i håret som matchet.

Ha en fin onsdagskveld. I morgen er det fridag.

2 kommentarer:

  1. så utrolig fint.. gøy å se både deg og pappa.. og tantene :-)

    SvarSlett
  2. Så roligt och ha dessa foton kvar, du är så söt på sista bilden.
    Önskar dig en fin torsdag och helg
    varm kram
    AnnaMaria

    SvarSlett