fredag 7. mai 2010

Sko og Vesker

Mitt soverom er egentlig våre to barnerom. Vi har laget en åpning fra det største rommet inn til det minste, dette er nå blitt vår walk-in-closet. Vi kjøpte sengen vår på IKEA i 1978, den ble mørklakkert før noen år siden. På ønskelisten (som begynner å bli lang) står ny lysmalt seng. Har funnet et fra countrycorner, som selges hos Galleri Mimosa, Gamle Fredrikstad.



Nå har jeg funnet frem et helklet sengeteppe som min mor heklet til meg første året jeg var gift.



Over sengen henger et bilde som jeg kjøpte for mange år siden, rammen ble også lakkert mørk for å matche sengen. Bilde har alltid hengt over sengen vår og jeg liker det godt. Bilde får ny ramme når det blir ny seng. På nattbordene står det lamper fra Riviera Maison. Store lampeskjermer, som kan bøyes, slik at det blir leselys


På veggen mellom soverommet og garderobrommet,  har gamle bokhyller blitt til skohyller (har jo skodilla).




Disse ble brukt i et bryllup for noen år siden

Sandaler med høy hæl fant jeg i  skobutikken Bata i Praha.  En skobutikk i 6 etasjer (likte meg der)




Innredningen er også fra IKEA. Vi har valgt å ikke sette på skapdører, tror det holdes ryddiger på den måten. Denne helgen skal det ryddes, få vegg tykkere klær fra vinteren og sommerklære skal frem (de som passer). Noe blir nok levert til UFF eller til en nabo som sender klær til Latvia


Har også dilla på vesker. Disse veskene fra Spenser and Rutherford har jeg også kjøpt hos Galleri Mimosa.  Veskene er produsert i Australia og er nummererte. Min rosa er nr. 104 av 500 (i hele verden)




Den siste investeringen min er en skinnbag. Kjøpte det rett før påske og er helt perfekt til helgeturer.

Ønsker dere alle sammen en riktig hyggelig fredagskveld. Jeg skal ha en overnattingsgjest og jeg gleder meg.......



3 kommentarer:

  1. Hei Bente!
    Her var det mye spennende og gode tips til hvordan det kan holdes ryddig og oversiktlig. Kjenner jeg har en jobb å gjøre... Jeg har også kost meg med vakre sjøbilder fra Hankø og Skagen. Det er bare så sjarmerende!
    Og tusen takk for hyggelig kommentar på min blogg!
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. hei på deg.
    så flott et soverom,å nydelig heklet teppe,
    så stor å stilig en garderobe dere har,å ryddig å oversikt der,
    en drøm for mange det.
    ønsker deg en herlig helg, klem fra
    sylvia

    SvarSlett
  3. så utrolig gode bilder, dette fikk du fint fram.. ha en flott helg og kos dere i kveld med gode venner???

    SvarSlett