søndag 9. mai 2010

Uteplasser



Dette er utsikten jeg har fra mitt kjøkkenvindu. Vi har planer om å lage en liten frokostplass nedenfor vinduet. Solen skinner her tidlig om morgenen.


Kanskje legge flere heller eller snekre videre på tregulvet som går forbi kjøkkenveggen til uteplassen på nordsiden av huset vårt. Ønsker meg to stoler og et et lite rundt bord.  Det må kunne tåle å stå ute i all slags vær. Det blåser godt på denne toppen vi bor på, men vil du ha utsikt må du tåle litt vind som det heter. Vannslangen på veggen må nok vi bytte ut ser jeg.


Her sees kjøkkenvinduet med litt av uteplassen på nordsiden av huset


Grillen er nå klar for året. Den har både grillelementer og stekeplate som benyttes flittig.


 Fra kjøkkenet har vi satt inn en glassdør. Lyst og trivelig å se ut, og praktisk når vi skal grille og spise ute.
Vi spiser ute så ofte vi kan. Det er vasket godt, men vi har ikke smurt inn gulvet ennå. Kanskje blir det gjort kanskje ikke. Synes det er fint med naturlig plank også. Puter og tepper har ikke kommet på plass.


Knoppene begynner å bli store på syrinbusken


Badestampen vår ser litt slitt ut og er kanskje noe ensom  Venter nok på å bli full av vann og barnebarn



Slik skal det være om sommeren


Etter badet må det jo bli is


  Familien samlet til min bursdagfeiring 3 juni 2007 (alltid fint vær og vi kan sitte ute) 

 

Simon her 2 år (2005), finner de første jordbærne. Jorbærne mine er for små gutter til å putte i munn

Ønsker dere en riktig god søndag. Nå skal jeg på middag til min datter det skal bli pinnekjøtt og juleøl (?)




5 kommentarer:

  1. Det må være et privilegium å ha så mange koselige uteplasser. Det finnes da ikke noe som er mer koselig enn å kunne være utendørs når det er vær til det.

    Det lille runde bordet likte jeg også, hadde vært fint på min lille inngangsterrasse.

    Håper pinnekjøttet smakte. Bare elsker det selv ;-)

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Vilken utsikt, så fint du bor. Kommer och bli mysigt med en fikaplats där, härligt och bo så högt. Kan tro att det är blåsigt ibland där du bor. Fina foton på dina barnbarn, snart kan dom bada igen.
    Låter spännande med kött och julöl.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. hei på deg.
    såå nydelig du har det på dine uteplasser,koselig utsikt,
    så deilig nå at vi har alt med sommer foran oss,
    må jo bli varmt snart.
    ønsker deg en herlig kveld,
    å tusen takk for hilsen hos meg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Så flotte uteplasser du viser og fine unger !
    En koselig frokostplass er sikkert kjekt.

    SvarSlett
  5. Hej. Fantastiska bilder! Helt underbart ju

    SvarSlett