søndag 10. oktober 2010

10.10.10.


Nå har høsten gjort sitt inntog for fullt. Hagens sommerblomster er tatt bort. Alle krukker og spann er lagret vekk. På vår plass utenfor kjøkkenet settes det opp lemmer. Disse har jo handyman selvfølgelig snekret selv.

Noe av vår ved blir stablet her. Handyman har dessverre fått en vond rygg så vedlagringen må vente litt.

Istenden gikk vi en tur i skogen i dette deilige været vi har her idag. Kurven ble med for vi skulle se etter traktantareller (Høstkantareller). SE HVA VI FANT 10.10.10. Disse kantarellene var flotte.
  
Har lært hvordan jeg skal tørkre kantarellene av Mia i Mias Landliv. Hennes blogg er virkelig flott. Jeg har også plukket med blåbær-og tyttebærlyng. Et fint tips til å lage en kranser har jeg funnet hos Livet i Fattighuset. Får se om jeg kan klare å lage en slik til min dør.

God søndag til alle. Nå skal vi på middag til vår datter og svigersønn som har bursdag. Gleder oss.





3 kommentarer:

  1. Så flott sopp du har funnet. Hos oss har vi gått til innkjøp av et soppnett med kniv og kost i år. Skikkelig suksess :-)

    Ha en fortsatt fin oktoberuke!

    Marie

    SvarSlett
  2. Så bra och skydda uteplatsen med trä-lämmar, ser ombonat ut. Och så gott med svamp, och så är det ju så roligt och plocka. Hr jag sagt att du har en underbart fin header...
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Åh, Vilken fin o mysig uteplats du har...

    Visst är det härligt när man hittar så mycket fin svamp....

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvarSlett