torsdag 19. september 2013

Myntegele

Tilbake til hverdagen etter en fantastisk ferie i Italia. Minner som ikke glemmes med det første.
Det er på tide med litt rydding i hagen. Hagemøbler skal settes på plass for vinteren og det skal gjøres plass for ved.
I den lille kjøkkenhagen vår har mynteplanten blitt nokså stor. Jeg liker å lage gele og myntegele skal passe til lam, og det er jeg veldig glad i.
Oppskriften fant jeg HER. Myntegele er grønn når du kjøper den i butikk, men den blir brun når den kokes hjemme. I skuffen hadde jeg konditorfarge så jeg jukset litt.












Fargen ble fin og geleen ble fast og fin slik jeg ønsket den skal være.

5 kommentarer:

  1. Mmmm...mynthegele er såååå godt. Og tenk, så lager du den selv.
    Så lur du er som bruker grønn konditorfarge. Brun gele ser jo heller ikke så innbydende ut.
    Jeg har også vært flink på kjøkkenet i dag. Selvgjort er velgjort, vet du.

    SvarSlett
  2. Hmmm...det så intereressant ut. Vi har sveitsermynte i hagen. Forøvrig får jeg ikke linken din til å komme frem.

    SvarSlett
  3. Så da spennende ut !

    du er så flink, til og lage fra "bunne av"....
    men, nå har jeg blitt ganske flink i "ladebatteri".....se innlegget, og få deg en god latter, er alt jeg kan si...

    Nyyyt fine høstdager ;)

    Klem fra Helen

    PS, tro det eller ei, idag 26 grader, begynner faktisk og se frem til og bruke jakke igjen, hehehhehe

    SvarSlett
  4. Så fint og godt :) Vi har mynte i hagen...

    Linken din virker ikke ? i hvert fall ikke hos meg.

    Smart med grønnfargen- spiser jo litt med øynene også.

    God helg klem fra Monica

    SvarSlett