fredag 13. september 2013

SydTirol

Da har vi forlatt Bolsena og begynt på kjøreturen tilbake til Norge. Siste kveld i Castellon'n ble vi buden på middag til Ørneredet.
Leiligheten som Helen og Terje har innredet er delikat og koselig. På kjøkkenet er den en peis og jeg tenker her må det være stemningsfullt når det er fyr i den.
En treretters middag med dertil nydelige viner og selvfølgelig Prosecco som aperitivo.



Dagen idag har blitt en transportetappe i bil. Fra Bolsena på A1 mot Firenze, Bologna og så mot Trento og Bolzano. Disse vegene er motorveier med mye trafikk, men F er en god og stabil sjåfør. Etter Bolzano tok vi av motorveien mot Merano og kjørte inn i SydTyrol.

På tide å finne overnatting, ingen rom bestilt. Flere steder ser vi skilt med senger på og så finner vi ut at her vil vi svinge av vegen. Inn mellom åker av epletrær så lang vi kan se. Og sååååå mange epler.





Zimmer, eller en treroms leilighet med balkong, var det vi fant. Til 35 euro pr person med frokost. Stor seng med dyner ( ikke bare laken lenger) og så rent. Epletrær og nydelige fjell.








Så skal det bli godt med middag. På www.hotelwinkler.com, et familedrevet hotell, bestilte vi nydelige lammekoteletter. Med et glass rødvin fra lokale druer i SydTirol smake maten nydelig.






- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Jeg vil til Italia :) Har sagt det til mannen min men i sommer var det han som "vant" hvor vi skulle på sommer ferie- men en dag :)

    Det ser SÅ herlig ut !

    Hi hi....kanskje vi en dag går på hverandre på bær presseriet Askim :)

    God helg

    Klem Monica

    SvarSlett
  2. Flott sted dere fant til overnatting :)
    Ser F har funnet frem jakken sin...hehe

    Idag hadde vi knallvær igjen her i Bolsena, og imorgen er det frokost med Cristina på torget, hun er tilbake igjen.

    Nyyyyt turen videre, så mye fint dere får se på deres vei :)

    SvarSlett
  3. Åh for en herlig ferie dere har hatt...og xtra stas må det jo være å treffe en så god bloggvenninne av deg. Jeg hadde hatt et tips om en drøm av et B&B på veien hjemover, men dere har vel kanskje kommet langt nord i Tyskland allerede? Iffezheim tenkte jeg på....
    Vi er godt på plass her i sentrum av vakre Fr.Stad...men "huet" mitt er fortsatt i Frankrike. Pga. mine sponsoravtaler vil jeg fortsette å sende reisebrev derfra inntil jeg forteller litt mer på bloggen min. God reise videre....Klem

    SvarSlett