søndag 15. januar 2012

Søndagstur til Foten

Dagens utflukt gikk til Foten.
Sjøen lå speilblank og stille.
Stupetårnet er restaurert (eller helt nytt?)
fra den gang jeg pleide å hoppe herfra.
Om sommeren er det folksomt på denne stranden

Ikke en krusning vises på sjøen idag
Den gamle kafeen ser akurat lik ut som den alltid har.
Her har jeg mange gode minner, serlig fra teenårene.
Det stod en jukebox her, og var jeg heldig hadde jeg fått noen penger
slik at jeg kunne få spille noen plater og kjøpe meg chips.
Her finnes murrester etter 2.verdenskrig.
Rester etter gamle tyske bunkere.
Nå er det plantet og planert ut, og badegjester har tatt over.
Noen få murrester igjen.
Rolig ved Stømsund også. 
Over sundet, ute på Stømtangen ligger naustene
som er flittig brukt sommerstid.
Informasjon er satt opp og forteller om de vulkanske Søsterøyene.

5 kommentarer:

  1. Vilken fin badplats, och du var modig som dök från den höga. Jättefin utflykt ni gjorde.
    Ha en bra start på nya veckan
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
    Svar
    1. For en herlig tur, Bente ! Og fine bilder du har tatt.

      Elsker å gå tur, vi gikk en veldig fin tur igår, måtte lage innlegg til Villa Helena bloggen, visehvor man kunne jogge (du vet spreke nordmenn som leier skal jogge på morrakvisten..hehe).....kikke gjerne innom å se, flott landskap.

      Fint vær hadde du også ser jeg ;)
      Ikke noe snø, så likt som her, dog vi hadde +10idag, så kanskje varmere her?

      Var noe rart her på kommentarerfeltet, "Boksen" kom ikke opp, så jeg kommer inn via "svar" på forrige mann....hmm...rart? Sette det på flere blogger...min egen også, og gjorde om via innstillinger...osv..osv

      Ha en fin kveld og flott ny uke ;)

      Buon Notte !

      Slett
  2. For en vakker søndagstur det må ha vært....så nydelig langs sjøen. Jeg har også minner om en gammel kafé ved sjøen med jukeboks...

    SvarSlett
  3. Se der ja, kommentar felt på plass, flinke deg som fikk det til ;)))

    Natta herfra !

    SvarSlett