lørdag 31. juli 2010

Årets første sopptur


Ja så fant vi de, årets første kantareller. De var ikke vanskelig å finne, gult i gult stod de og ventet på oss i skogen.



På rasteplassen fant jeg deilige villbringebær. Ikke det morsomste jeg vet å plukke, men de smaker såååååå godt. Tror det blir en bringebærpai av disse. Så nettopp en oppskrift som fristet meg.




Rensingen gjenstår. Vi fikk nye soppkniver og sammenleggbare kurver til jul. Disse ble brukt idag, sammen med min gamle som håndtaket nå løsner på.

Det skal bli ferske, stekte kantareller til kvelds. NAM NAM!!!!!






2 kommentarer:

  1. Jeg drømmer om å finne et område som er gult av kantarell...

    Jeg finner bare noen her og der, men på Sørlandet er det nok litt tidlig og tørt enda. Kommer det litt regn nå så spretter de nok frem, men da er ikke jeg der :(

    Det er bare kantarell jeg tør å plukke og som jeg er "sikker" på..

    Ha en kjempefin sopphøst.

    SvarSlett