søndag 26. august 2012

Strikkekluter og krim

Etter å ha hektet rute på rute til hekleteppe denne sommeren trenger jeg avveksling. Jeg trenger inspirasjon til et nytt håndarbeide. Sokker og votter strikket jeg mye i vinter og våres. Noe nytt må jeg bare ha. Så jeg søkte litt rundt på blogger for å finne denne inspirasjonen. På Jorunns hobbyblogg fikk jeg se fargeglade kluter. Disse har jeg sett før flere ganger før, men aldrig strikket.
Vi er på sjøbua igjen for helgen og på Skjærhalden finnes en koselig liten butikk som selger alt fra synåler til sko. Og selvfølgelig garn og strikkepinner.
Oppmuntret av Jorunn kjøpte jeg garn og har satt igang.




Nå har jo også oppfølgeren til Tysteren kommet. Gjennom en bokklubb jeg for tiden er medlem av kom boken som heter Skyggerom. Bøkene er skrevet av Jan Erik Fjeld. Tysteren var debut boken hans og fikk veldig god kritikk.




Jan Erik Fjeld er fra samme lille tettsted som meg. Han gikk på samme barneskole som mine døtre.
Nå blir det både lesing og strikking.





1 kommentar:

  1. Jeg har også lest den første boken og likte den veldig godt. Visste ikke at det var kommet en ny, den må jeg skaffe meg!
    Har selv bodd mesteparten av livet i Østfold. Har alle barn og barnebarn der pluss hytte på Karlsøya.
    Ha en flott helg!

    SvarSlett