søndag 23. november 2014

Einerkrans og granlenke

Granlenker har vi laget hver jul så lenge min datter drev Galleri Mimosa i Gamlebyen Fredrikstad. Vi var i skogen og fikk tak i grankvister og bant sammen til lange lengder. Disse ble satt opp rundt vinduene og gjorde det til riktig gammeldags jul. Her binder hun en lang lenke som skal være rundt døren i hennes nye bolig.
        

        

                                      
Einerkransen som jeg planla å lage selv, er under binding. Jeg bruker en halmkrans og binder einerkvistene rundt. Eineren er plukket på egen tomt.
                                       
Superfornøyd ble jeg meg eget resultat. Så hyggelig å gjøre dette selv. Den røde sløyfen kommer ikke opp før nærmere jul. 
                                      


       



6 kommentarer:

  1. Så fint det låter med girlanger runt
    fönstren, och kransen i enris är jättefin.
    Ha det bra i DK och adventskramar/AM

    SvarSlett
  2. Så flott krans du har laget Bente!
    Jeg har einer på hytta, mulig jeg må ta meg en tur...
    Kos deg videre med juleforberedelser.

    SvarSlett
  3. Sånn vil jeg også ha :) Så fin krans og den lange. Jeg får håpe jeg får prøvd meg på en slik til neste jul :)

    Ha det så godt Bente

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Din krans var mye finere enn de som var til salgs på julemarkedet.

    SvarSlett