tirsdag 13. august 2013

Color me beautiful CMB

På 80 tallet var det populært å bli fargeanalysert. Jeg lot meg friste og etter et besøk på et parfymeri ble jeg testet. Analysen viste at jeg var både vinter og sommer. Slik jeg forsto det var vinterfargene klare mens sommerfargene var de samme " med støv på".
Jeg kjøpte selvfølgelig den lille boken med fargeprøver som jeg kunne ha med i vesken på shopping. Kan nesten ikke huske nå om jeg noen gang brukte den. Fargene som ble "mine" var farger som jeg allerede likte og brukte.




Jeg har denne lille boken Colorfax ennå, og her ses fargeprøver på små tøylapper.












Det er også skrevet noen tips for shopping, se bare på disse hi hi......
1 Say no to clothes that aren't your colours
2 Recognise when a bargain is not a bargain.
3 Avoid shopping on Saturday or during rush hours.
4 Dress appropriately, be well groomed.
5 Develop a shopping routine.
6 Make a list.
7 Clean out your wardrobe twise a year.
8 Plan your major shopping twise a year.
Min makeup general guidelines ( som jeg ikke følger)
Blush: pale plum or dreep rose
Lipstck: medium plum, true red, strawberry
Eyeshadow: purple, space green, warm pink, grey/brown, teal, charcoal

Jeg shoppet nytt garn i går og det var da jeg tenke på denne fargetesten. Nå har jeg tenkt å strikke en ny jakke som denne HER. Oppskriften er fra Pickles.no, og jeg har tror det blir mer kåpe enn jakke denne gangen.









5 kommentarer:

  1. Haha, dette var moren min også på. Heller ikke hun brukte den lille mappen særlig flittig, da fargene som "passet" overhodet ikke passet.

    SvarSlett
  2. Jeg husker det, da "alle" skulle ta en sånn test, hos en frisør her i byen, som var " utdannet" som fargekonsulent. Hun malte tilogmed huset sitt knall lilla, til naboenes store fortvilelse, uff.
    Jeg tror folk kler de farene de velger, uten å tenke over det, som de føler seg vel med, er de riktige fargene.
    Jeg overrasker mange av mine kunder med å komme med en farge, feks et garnnøste, og fortelle dem at dette er jo fargen din. De blir så overrasket, og noen ender faktisk oppmed å kjøpe garn i denne farge, og strikker seg et plagg i det. Det er så morro.
    Jeg hadde en kunde i fjor vinter, som hadde med seg testfargene sine, fordi hun ville kjøpe en rød kåpe vi hadde i butikken. Men ifølge kartet, var det feil rødfarge, og hun ville egentlig ikke siden fargen var feil, men hun ville også ha denne kåpen

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Beklager, helt vill iPad i dag....

    Da spurte jeg kunden om det var lenge siden hun hadde tatt denne testen. Og det var det jo. Hun var mellom 60 og 70 år nå, og hudfarge og hårfarge( hun farget det rødt) er jo helt annerledes enn da hun var i 40 årene.
    SE DEG I SPEILET sa jeg, så ser du om du liker det du ser.
    Hun kjøpte kåken, og er stadig innom og sier hun er såååå fornøyd med den. Og unnskylder seg for alt maset den gang( hun brukte flere dager......)

    SvarSlett
  5. Herlig glad farge dette her, Bente, og jeg ser du har finnet Drops garnet, supert :))

    Nå må du "spare" litt på dette strikketøyey...til kanskje...en...ehh....lengre biltur du snart skal på...hehehehe

    Todelooooo :)

    SvarSlett