tirsdag 27. august 2013

Reisebrev fra Dresden

Endelig på veg! Havet var blikkstille på overfarten fra Oslo til Kiel. Ut Oslofjorden. Kongeskipet Norge lå i Oslo havn.



Vi fikk lugar med dobbelseng og alt så flott ut.


Gjennomsnittsalderen var nokså høy. Cruise er nok ikke helt min greie. Er nok for rastløs til å sitte ombord for lenge.

Handlegaten, ja en kan vel kalle det det. Vi hadde sett den nokså fort og iikke mye av interesse for meg. Jo, litt handel ble det, hudkrem og lipgloss. F kjøpte noe som kan drikkes.







På kvelden spiste vi kveite i en av restaurantene. Til den drakk vi en god Barbera d'alba.



Så til første stopp på vegen, Dresden. Se omtalen av byen HER.
En vakker by som ligger ved elven Elbe.




















4 kommentarer:

  1. Når man først skal ta ferge, må da denne vær blant de fineste? Og ett døgn går fort :)

    Dresden så fin ut, mange flotte bygg ser jeg.

    Hvor blir da nest stopp, dog jeg tror jeg har en mistanke...at det begynner på I...?

    God tur !

    SvarSlett
  2. Så fine Bilder du viser fra Dresden. Har fått bloggvenn som er derfra. De var her hos oss i sommer. Spørs om ikke vi må gjøre gjenvisitt?
    Droppet tilfeldig innom bloggen din via helen - som også er min bloggvenn. Hi hi… Underlig denne bloggverden.
    God tur videre!

    SvarSlett
  3. Krus er nok ikke min greie heller, men må man så må man.....Dersden så imidlertid veldig koselig ut. God tur videre!

    SvarSlett
  4. Jeg blir også fort rastløs på cruise. Har tatt denne båten noen ganger nå, sist med datteren i februar, hvor vi var på jentetur, og hadde det veldig koselig. Men hver gang jeg har tatt den, sier. Jeg at det må bli lenge til neste gang........
    Det er koselig på tur da.....roadtrip. Og deter mange flotte byer i Tyskland. Snart skal jeg også på Roadtrip, det gleder jeg meg til. Lykke til videre.
    Ps: har forsøkt å kommentere hos deg noen ganger, men nettet her ramler bare ut. Fryktelig irriterende.......

    SvarSlett